Veelgestelde vragen
Een antwoord op de meeste vragen vindt u hieronder. Mocht uw vraag er niet tussen staan, dan willen we u vragen een bericht achter te laten via onze contactpagina. Hebben wij u vraag middels deze pagina kunnen beantwoorden, dan kunt u natuurlijk ook gewoon de Hooimijt Hoeve boeken.
Boekingen
Is mijn reservering direct definitief?
Wat leuk dat je ons vakantiehuisj hebt gevonden! Nu is het tijd voor de volgende stap, het boeken en vastleggen van jouw verblijf. Ga hiervoor naar de pagina reserveren.
Bij ‘wanneer’ kan je op aankomst klikken. Er wordt dan een kalender getoond, waarop enkel de aankomstdagen worden getoond. Dit zijn de witte vakjes. De grijze vakjes zijn helaas niet meer beschikbaar als aankomstdag. Heb je een aankomst dag aangeklikt, dan worden gelijk de mogelijke verblijfsopties getoond en kan je daarvanuit je vertrek dag aanklikken. Let op dat bij ons de minimale verhuurperiode 2 dagen betreft.
Als je een periode hebt geselecteerd, kan je jouw reisgezelschap en eventuele extra opties invullen. Om verder te gaan met boeken en om je gegevens door te kunnen geven, kan je op de knop “aanvraag indienen”.
U heeft nu een reservering gedaan. Uw boeking is definitief nadat deze door ons wordt bevestigd en wij het geld voor op de rekening hebben mogen ontvangen.
Kan ik een optie nemen op een bepaalde periode?
Het is helaas niet mogelijk om een optie te plaatsen. Wij verhuren namelijk ook via andere verhuurkanalen waar wij boekingen kunnen ontvangen. We kunnen daarom niet zomaar een periode dichtzetten. Om te zorgen dat niemand je voor is en de periode niet door iemand anders wordt geboekt, kan je 24 uur per dag een boekingsverzoek plaatsen via onze website.
Wat is de minimale en wat is de maximale verhuurperiode?
Onze minimale verhuurperiode betreft 2 dagen.
Onze Hooimijt Hoeve wordt voor recreatieve doeleinden aangeboden. Dit zijn vaak wat kortere periodes, zoals weekenden, midweken, één, twee of drie weken bijvoorbeeld. Een huisje voor langere termijn boeken is niet gebruikelijk, maar het is niet onmogelijk. Vaak kan je in de kalender de beschikbaarheid inzien. Mocht je voor een afwijkende periode willen boeken, dan kan je via de onze pagina “contact” je vraag of verzoek rechtstreeks aan ons voorleggen.
Wanneer ik online boek, hoe weet ik dan zeker dat mijn boeking gelukt is?
U krijgt van ons direct een e-mail met een boekingsbevestiging. Let op dit is nog geen definitieve boeking. Uw boeking wordt pas definitief tot wij de betaling hebben mogen ontvangen.
Waar kan ik mijn boeking terugvinden?
Uw reservering en boeking krijgt u van ons per e-mail bevestigd.
Hoe kan ik contact opnemen met de verhuurder?
U kunt contact met ons opnemen per mail en telefoon. Klik hier om naar de pagina contact te gaan.
Kan ik mijn boeking wijzigen?
Het is niet mogelijk om uw boeking zelf te wijzigen. Klik hier om naar de pagina contact te gaan. In overleg is er wellicht een mogelijkhheid om uw boeking te wijzigen.
Annuleren
Kan ik mijn reservering annuleren?
Wanneer je een boekingsaanvraag gedaan hebt en hebben hier nog niet op gereageerd, kun je de aanvraag gewoon intrekken. De 24 uur kosteloos annuleren gaan pas in wanneer een boeking is goedgekeurd door ons.
Zolang wij niet reeageren op je boekingsaanvraag kun je deze dus alsnog intrekken. Pas als wij de boekingsaanvraag hebben goedgekeurd is de boeking definitief en is er een overeenkomst waarbij we een betaalverplichting en andere voorwaarden aangaan.
Hoe kan ik een boeking annuleren?
De snelste en makkelijkste weg is door ons een e-mail te sturen of te bellen. Uiteraard houden wij hier rekening met eventuele annuleringskosten. Klik hier om naar onze pagina “contact” te gaan.
Hierbij voor het gemak ook nog even onze contactgegevens:
Adres
De Hooimijt Hoeve
Hoofdstraat 39
9454 PK Ekehaar
Contact
06 53 975 485
06 13 898 736
www.dehooimijthoeve.nl
info@dehooimijthoeve.nl
Wat zijn onze annuleringsvoorwaarden?
Wij hanteren de volgende annuleringsvoorwaarden:
- Bij annulering binnen 24 uur nadat je boeking is goed gekeurd heb je recht op volledige restitutie van het boekingsbedrag. Heb je ons gemaild maar nog geen reactie ontvangen? Geen zorgen, wij nemen als annuleringsdatum het moment dat je jouw mail naar ons hebt verzonden.
- Bij annulering tot de 42ste dag voor aanvang van het verblijf bedragen de annuleringskosten 30% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 42ste tot de 28ste dag voor aanvang van het verblijf bedragen de annuleringskosten 60% van de reissom.
- Bij annulering vanaf de 28ste dag tot de eerste verblijfsdag bedragen de annuleringskosten 90% van de reissom.
- Bij annulering op de eerste verblijfsdag of later bedragen de annuleringskosten 100% van de reissom.
Let op:
- De reissom betreft hierbij de kale huursom plus alle extra kosten (exclusief borgsom).
- Het wettelijke herroepingsrecht is uitgesloten ten aanzien van het huren van vakantiehuisjes. Indien een boeking(aanvraag) geannuleerd of ingetrokken moet worden, dan horen wij dit graag zo spoedig mogelijk van je.
- Heb je een verzekering afgesloten en heb je jouw reservering moeten annuleren wegens een voor de verzekering geldige en aantoonbare reden dan heb je mogelijk recht op restitutie. Neem hiervoor contact op met ons en met jouw verzekering.
- Bij een verplaatste boeking hanteren we de initiële aankomstdatum. Is jouw boeking verplaatst naar een later moment en moet je de boeking annuleren, later dan de oorspronkelijke aankomstdatum, dan bedragen de annuleringskosten 100%.
Voorbeeld:
Je boekt op 5 januari 2023 een huisje voor de periode van 10-12 oktober 2023. Op 7 januari keurt de verhuurder de boeking goed, op dat moment heb je 24 uur de tijd om je boeking kosteloos te annuleren. Annuleer je de boeking op 22 januari, dan bedragen de annuleringskosten 30% van de reissom.
Kan ik een definitieve boeking annuleren?
Ja, je kan jouw boeking annuleren. Houd er wel rekening mee dat je inlogt met het email-adres dat je gebruikt hebt om te boeken. Annuleringen binnen 24 uur zijn kosteloos, daarna zijn er in de meeste gevallen kosten aan verbonden.
Ook kan je per mail (info@dehooimijthoeve.nl) of telefonisch (06 53 975 485 / 06 13 898 736) je annulering doorgeven. Het moment dat je mailt of belt wordt gezien als het moment van annuleren en daarop worden de onderstaande annuleringsvoorwaarden voor gehanteerd.
Wij hanteren de volgende annuleringsvoorwaarden:
– Bij annulering binnen 24 uur na boeken heb je recht op volledige restitutie van het boekingsbedrag.
– Bij annulering tot de 42ste dag voor aanvang van het verblijf bedragen de annuleringskosten 30% van de reissom.
– Bij annulering vanaf de 42ste tot de 28ste dag voor aanvang van het verblijf bedragen de annuleringskosten 60% van de reissom.
– Bij annulering vanaf de 28ste dag tot de eerste verblijfsdag bedragen de annuleringskosten 90% van de reissom.
– Bij annulering op de eerste verblijfsdag of later bedragen de annuleringskosten 100% van de reissom.
Het wettelijke herroepingsrecht is uitgesloten ten aanzien van het huren van vakantiehuisjes. Indien een boekings(verzoek) geannuleerd moet worden, dan horen wij dit graag zo spoedig mogelijk van je.
Wordt mijn boeking geannuleerd als ik niet op tijd betaal?
Ja.
Betalingen
Ik heb gereserveerd en wil betalen.
Wat leuk dat je ons vakantiehuisj hebt gevonden! Nu is het tijd voor de volgende stap, het boeken en vastleggen van jouw verblijf. Ga hiervoor naar de pagina reserveren.
Bij ‘wanneer’ kan je op aankomst klikken. Er wordt dan een kalender getoond, waarop enkel de aankomstdagen worden getoond. Dit zijn de witte vakjes. De grijze vakjes zijn helaas niet meer beschikbaar als aankomstdag. Heb je een aankomst dag aangeklikt, dan worden gelijk de mogelijke verblijfsopties getoond en kan je daarvanuit je vertrek dag aanklikken. Let op dat bij ons de minimale verhuurperiode 2 dagen betreft.
Als je een periode hebt geselecteerd, kan je jouw reisgezelschap en eventuele extra opties invullen. Om verder te gaan met boeken en om je gegevens door te kunnen geven, kan je op de knop “aanvraag indienen”.
U heeft nu een reservering gedaan. Uw boeking is definitief nadat deze door ons wordt bevestigd en wij het geld voor op de rekening hebben mogen ontvangen.
Kan ik in delen betalen?
Het is helaas niet mogelijk om anders dan de door ons gestelde termijnen de betaling te voldoen.
Mocht het lastig zijn om de betaling binnen de door ons gestelde termijn te voldoen, neem dan vooral contact op, dan kunnen we samen de mogelijkheden bespreken.
Kan ik de huursom ook ter plaatse betalen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.
Mocht het lastig zijn om de betaling binnen de door ons gestelde termijn te voldoen, neem dan vooral contact op, dan kunnen we samen de mogelijkheden bespreken.
Ik heb te veel betaald, en nu?
Indien je om welke reden dan ook meer betaald hebt dan nodig, neem dan contact met ons op. Indien dit ook volgens onze administratie het geval is zullen wij het geld zo snel mogelijk naar je terugboeken.
Ik heb betaald, maar heb nog geen bevestiging, wat nu?
Wanneer er betaald is via een handmatige overschrijving kan het zo zijn dat wij de betaling nog niet hebben ontvangen. De verwerking hiervan duurt gemiddeld 3 – 5 werkdagen. Je ontvangt dan nog wel een mail met een herinnering, maar hebt al wel betaald. Zodra de betaling ontvangen is bij ons stoppen deze mails en ontvang je van ons een bevestiging per mail dat de betaling is ontvangen.
Heb je de betaling al langer dan 5 werkdagen gedaan en ontvang je nog een betalingsherinneringen van ons en het bedrag is nog niet terug gestort op je rekening, neem dan contact met ons op via info@dehooimijthoeve.nl. Als jij een betaalbewijs kan doorsturen met daarop het rekeningnummer waar vandaan betaalt is (jouw eigen rekeningnummer) en het rekeningnummer waar naar toe je het bedrag hebt overgemaakt, dan kunnen wij dit voor je nakijken.
Als je twijfelt kan je natuurlijk altijd contact met ons op nemen, dan kijken wij met je mee.
Over je verblijf
In- en uitchecken
Aankomst en vertrek
Check-in: 15:00- 20:00
Check-out: 07:00- 11:00
Onze huisregels
- Minimum leeftijd hoofdboeker: 18 jaar.
- Roken is niet toegestaan in dit natuurhuisje.
- Dit is een vuurwerkvrij huisje.
- Feesten of evenementen zijn niet toegestaan.
- Dit huisje is niet geschikt voor groepen jongeren, studenten en sportteams.
Aanvullende huisregels worden vermeld bij de algemene voorwaarden, bij het plaatsen van jouw boeking.
Ik kom eerder dan de genoemde inchecktijden
Een afwijkend moment van aankomst/vertrek is alleen mogelijk in overleg met ons. We raden aan direct contact met ons op te nemen. Dit geldt tevens voof afwijkende vertrektijden.
Contact
06 53 975 485
06 13 898 736
www.dehooimijthoeve.nl
info@dehooimijthoeve.nl
Ik wil later dan de genoemde uitchecktijden vertrekken? is dat mogelijk?
Een afwijkend moment van vertrek is alleen mogelijk in overleg met ons en is absoluut niet vanzelfsprekend. We raden aan direct contact met ons op te nemen. Dit geldt tevens voof afwijkende aankomsttijden.
Contact
06 53 975 485
06 13 898 736
www.dehooimijthoeve.nl
info@dehooimijthoeve.nl